Spersonalizowana edukacja. W tym przypadku dziecko otrzymuje 100% uwagi nauczyciela. Ponieważ nauka jest spersonalizowana i nie wymaga dostosowania do konkretnej grupy, nauczyciel może podejść do każdych zajęć uwzględniając możliwości ucznia. W ten sposób proces nauki będzie znacznie bardziej opłacalny, a nawet zajmie mniej czasu.
Większe zaangażowanie. Gdy dziecko dostrzeże większą uwagę ze strony nauczyciela, będzie odczuwało potrzebę większej odpowiedzialności i większego zaangażowania w proces edukacyjny.
Elastyczność czasowa. Presja czasu nie będzie już problemem. Ważne jest jednak, aby określić harmonogram nauki i trzymać się go, tak aby wytworzyć nawyk nauki i utrzymać odpowiednią rutynę.
Zajęcia pozalekcyjne. Zazwyczaj tradycyjna edukacja nie rozważa rozwijania innych dziedzin wiedzy. Biorąc pod uwagę metodologię nauki w domu, po zrealizowaniu proponowanego programu nauczania, można go rozszerzyć o inne dziedziny, które są przedmiotem osobistego zainteresowania ucznia.
Nie ma potrzeby dojazdu do szkoły. Dojazd może stanowić dodatkowy wydatek na transport publiczny czy benzynę, dlatego nauka w domu przyczyni się do zmniejszenia wydatków.
Brak konkurencji. Dziecko nie będzie miało presji, która istnieje w klasie, aby wyróżniać się wśród rówieśników. Dodatkowo dziecko nie będzie narażone na mobbing.
Wady nauki w domu
100 % opieki rodzicielskiej. Udział rodziców lub opiekunów ucznia w procesie wychowawczym musi być nieustanny Stały nadzór jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu. O tym jak opiekować się dzieckiem podczas edukacji w domu przeczytasz w: www.olajas.pl
Brak kontaktów społecznych. Jest to jedna z najczęściej wskazywanych wad nauki w domu, gdyż brak interakcji z innymi dziećmi może w przyszłości generować pewne problemy w życiu dziecka.
Mniej okazji do nauki o różnorodności. Dziecko nie będzie miało dostępu do innych sposobów myślenia, co zmniejszy jego zdolność do rozumienia różnych punktów widzenia.
Brak niezależności. Nie wychodząc z domu, bardzo trudno będzie dziecku dostosować się do rutynowych czynności, takich jak jazda autobusem czy przemieszczanie się w inne miejsce.
Trudności w pracy w grupie. W każdym środowisku praca w grupie jest podstawowym aspektem, a szkoła jest doskonałym poligonem do rozwijania umiejętności rozumienia innych opinii, dyskutowania o problemach i organizowania pracy. Zatem brak interakcji opóźni rozwój tej umiejętności.
Brak zewnętrznego nadzoru. Nauczanie domowe może stwarzać ryzyko nadużyć, indoktrynacji lub izolacji dziecka. Dlatego w nauczaniu w domu niezbędny jest ścisły monitoring.